Tuesday 12 June 2012

.... 2/4

Oleh sebab aku dah booked hotel kat area Lavender so laluan MRT kami ialah Woodland –> City Hall (tukar train ke line hijau)–> Lavender. Sampai kat station MRT Lavender turun train naik guna eskelator terus jumpa entrance ke Hotel V Lavender tu…senang sangat! Untuk penginapan 2 malam di V Lavender Hotel nie agak pricey la jugak sebab kalo dikira dalam amount RM kami kena bayar ialah RM978. Terkejut badak gak aku memula tengok rege nye bukan apa masa aku booked dari booking.com tu amount utk 2 mlm dalam RM7++ aje…laki aku kata maybe on that day currency dah naik… Bilik hotel tu ok lah bersih dan nampak cute.



katil single..tapi aku combine-kn jadi satu..luas la jadinya kann..he he
bilik ayo dia bersih..i like

So pengajaran yang kami dapat dalam booking membooking hotel nie ialah :-
kalau luar negara better bayar terus masa kita book thru internet.
dalam negara – ok kalo nak bayar time sampai di hotel.

 ok.. berbalik citer, lepas explore bilik hotel yang x luas mana tuu :p baring2… lepas laki & anakanda selesai mandi dan solat kami pon bersiap2 untuk cari tempat makan. Kami decide nak ke Bugis aje. Berpandukan sedikit info yang aku copy paste dari Cari.com berjaya jugak merasa nasik ayam hainan yang bestt de vass tuuu! Nama kedai tu TongSeng Coffeeshop, lokasi nya bertentangan dengan bangunan Bugis Juntion tu aje..seberang jalan.


nie la rest tuu..just seberang jalan Bugis Juntion

walaupon rope nasik ayam hainan huduh tapi rasanya sgt sedappp - terr bestt & de vass...

popia roll..sedappp

Aku order Nasi Ayam Hainan stim S$3.5
My laki order noodle chicken S$3.5 (pon sedap gak…)
Side dish aku order Popia Roll S$4 (ponnnn sedap… makan panas2…yummmyyyy!!!)

 Lepas perut dah kenyang kami jenjalan kat Bugis Juntion… “beli tingkap” ekekeke






then aku cadang nak ke Mustaffa Mall, ingat nak carik Travel Cooker. Aku suggest naik bas aje ke Mustaffa Mall dan my laki kata kena jalan sikit untuk ke bas stand tu... Aku and anak aku membontot aje la…tapi x jumpa2 jugak bas stand yang dimaksudkan…haiyoooo penat dah nieee jalan kaki!!! punya la jauh menapak..last2 katanya dah nak sampai pun kat Mustaffa Mall tu… hampehh

bersambung… 3/4

No comments:

Post a Comment